Feedback

U.S. media spread Medvedchuk's statement on illegal shutdown of TV channels

Source : 112 Ukraine

Barron's, U.S. weekly financial observer, and other media in this country spread the statement released by Chairman of Political Council of Opposition Platform - For Life party
15:33, 11 February 2021

112 Ukraine, ZiK, NewsONE TV channels
Open source

Ukraine's leader Volodymyr Zelensky banned the broadcasting of three Ukrainian TV channels - 112 Ukraine, NewsONE and ZIK. According to the head of the state, the respective decree was signed so as to cease the Kremlin propaganda in this country.

Commenting on the decision, Chairman of Political Council of Opposition Platform - For Life party Viktor Medvedchuk claimed that the move was totally illegal.

"Does Zelensky dream of clearing the information field, as his close circle advises him to do - so that the information communication of the president with the Ukrainian people would not surpass the intellectual level of kindergarten, with children gathering near the New Year tree, when the president talks, and the grateful audience listens? Does he want to limit the conversation process down to fancy video messages? No way! It won't work! People need answers to the questions they are worried about: the tariffs, the vaccine, peace on Donbas, salary, retirement wages, etc.", Medvedchuk said.

Related: Leading European politicians, experts, world media criticize Zelensky's decree on closure of 112 Ukraine, NewsOne, ZIK

A number of American media, including Washington Post, Fox News, ABC News, and Yahoo! spread this statement. Barron's, U.S. weekly financial observer released a story, commenting on the matter. "The Kremlin condemned the ban while the US embassy in Kyiv praised the move it said would help "counter Russia's malign influence". The ban came into effect in the early hours of Wednesday after Zelensky issued a decree imposing sanctions against pro-Russian lawmaker Taras Kozak and eight of his companies, including the three TV stations, wrote the outlet", the outlet wrote.

The story also says that the reason for the ban of broadcasting was not mentioned in the original document. However, later Zelensky posted on Twitter his comment on the matter: "Sanctions is a difficult decision. Ukraine strongly supports freedom of speech. Not propaganda financed by the aggressor country".

Barron's specified that the staff of banned TV channels protested against political repressions against the "dissent" media.

Related: Ukraine must fight impunity for crimes of violence against journalists, - European Parliament resolution

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more