Feedback

112 Ukraine TV channel’s shareholding structure remains unchanged, - statement

Source : 112 Ukraine

The broadcaster asks other participants of the media environment to stop speculations and manipulations over this issue
21:36, 9 November 2017

112.ua

112 Ukraine TV channel claimed that its shareholding structure remains unchanged; this was mentioned in the following official statement released on Thursday evening.

‘In order to stop any speculations and to deny manipulations concerning the shareholding structure of 112 Ukraine TV channel, we state the following:

Today (November 9, - 112 International), the National Council for TV and radio broadcasting held the contest for a digital broadcasting license, with the right to broadcast all over Ukraine. The license went to the state-run enterprise ‘Parliamentary TV channel ‘Rada’’. 112 Ukraine, the news agency, which also participated in the contest, is not a broadcaster or the license holder; due to the outcome of the contest, it did not change.

The owners of ‘TV and radio company 112 TV’ have not changed; they are ‘Ariadna TV’ and ‘TV Vybir’ companies’.  

Earlier today, the National Television and Radio Broadcasting Council predictably announced the Rada TV channel winner in the contest for obtaining a license for a nationwide digital broadcasting channel. The decision was made during the meeting of the National Council broadcasted by 112 Ukraine TV channel.

Journalists gathered near the National Council building, as there were fears that the contest itself is aimed at the parliamentary television channel Rada. In a letter to the Speaker of the Verkhovna Rada, Andriy Parubiy, the National Council head Yuri Artemenko suggested on July 1, 2016 to consider the issue of obtaining a license for digital broadcasting for the Rada TV channel. The parliament provided for the purchase of equipment for the transition to digital long before the announcement of the competition. Now many industry experts and even some people's deputies are sure that the contest itself is a screen and a formality in order to legitimize the victory of Rada. 

As it was reported earlier the 112 Ukraine TV channel, an informational broadcasting leader, signed a memorandum with five digital broadcasters of the 112 Ukraine group on cancellation of license on broadcast after winning the tender by the Television and Radio Broadcasting Council for granting a license for a national TV-channel in MX-5 multiplex with the informational broadcasting format in DVB-T2 standard.

It is expected that the National Broadcasting Council will announce the winner of the tender on November 2. The 112 Ukraine TV channel together with four other companies participated in the conquest.

In contrast with other participants, the victory of the 112 Ukraine will mean not only expanding of broadcast of a reputable Ukrainian TV Channel, but also the additional liberation of frequencies in MX-5 TV-network, which is put out to tender and with analogous overall coverage all over Ukraine. This will allow announcing additional tenders for other broadcasters. None of the participants have this competitive advantage.

Licenses of the 112 Ukraine TV channel are a source of conflict from the National Broadcasting Council during last four years, who issued 26 refusals to reform the TV channel’s program framework for information broadcasting mode, referring to various problems, while reissuing licenses to the 112’s direct competitors. From the side of Ukrainian and international politicians and experts, this approach caused accusations of political bias from the regulator, and the steps of the Council are deemed to be attempts to interfere with the 112 Ukraine TV Channel’s editorial policy and its change of owner.

Related: National TV Council gives license to Rada TV channel, not to 112 Ukraine TV channel

Related: Waiting for honest tender: 112 Ukraine TV channel workers rally at National Council

Related: 112 Ukraine TV Channel will refuse regional digital licenses after winning national one

Related: Open letter of 112 Ukraine TV Channel to Ukrainian authorities and international organizations

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more