Feedback

Editor of Russia's business newspaper imposes pro-Kremlin censorship

Source : 112 Ukraine

According to an editorial, Vedomosti's Acting Editor-in-Chief banned the publication of opinion polls that were carried out by a research firm that has irritated the Kremlin
17:09, 24 April 2020

kremlin.ru

Journalists at Vedomosti, a Russian business publication, accused their editor of imposing pro-Kremlin censorship upon them, Reuters reports.

According to an editorial, which was posted on the newspaper’s website, journalists complained that Acting Editor-in-Chief Andrei Shmarov had banned the publication of opinion polls that were carried out by a research firm that has irritated the Kremlin.

Related: Anger at Putin grows with entrepreneurs facing ruin from crisis

Changes of this kind undermine trust in the publication,” the editorial said.

Nevertheless, Shmarov stated that he had not threatened to fire anyone and that his editorial decisions were his own and not the result of any instructions given by anyone else, including from any government or business structure.

However, on April 22, Vedomosti’s media reporter, Kseniya Boletskaya, publicly complained that Shmarov had banned her negative coverage of President Vladimir Putin’s plans to amend the constitution that would allow him to extend his rule until 2036.

As we reported earlier, according to new information, a Dutch far-right politician who was behind a 2016 referendum on Ukraine and the EU had fishy ties to Russia

Related: Putin's problems mount as coronavirus hits Russian economy

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more