YouTube did not reply to Reuters' request about reasons of blocking opposition Ukrainian media

Source : 112 Ukraine

The news agency assumes it was done after several weeks of tensions between Kyiv and Moscow, which reflect the current escalation in Donbas
12:51, 5 May 2021


Reporters of Reuters, the largest information agency tried to find out why YouTube had blocked the channels of three Ukrainian opposition media - 112 Ukraine, NewsOne and ZIK.

The publication says that YouTube channels of these media stopped displaying their content, and instead showed an empty screen with the "Channel not available" message. 

Reuters claims that YouTube never responded to their request. "The move comes after weeks of tensions between Kyiv and Moscow over the conflict in eastern Ukraine and a Russian troop buildup on Ukraine’s borders that had alarmed Ukraine’s Western backers and the NATO military alliance". 

The agency reiterates that "backed by the United States, President Volodymyr Zelenskiy’s government blocked the three channels from airing on Ukrainian television in February, accusing them of being instruments of Russian propaganda and partly financed by Russia".

Related: Pershiy Nezalezhniy expands broadcasting to additional three YouTube channels, encourages everyone to share broadcast on YouTube

In turn, MP and Chairman of the Political Council of Opposition Platform - For Life Viktor Medvedchuk claimed that "prosecution of TV channels was aimed at shutting the criticism of political blunders", Reuters cited him as saying.

On April 24, YouTube video hosting that belongs to Google corporation blocked the broadcasting of 112 Ukraine, NewsOne and ZIK on the territory of Ukraine.

Related: Charity Foundation for Protection of Freedom of Speech concerned about denial of access to information to Ukrainian residents through restriction of YouTube channels of 112 Ukraine, Zik and NewsOne

Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

see more