Feedback

Russia Today to no longer broadcast in Washington

Source : 112 Ukraine

The editor-in-chief of Russia Today Margarita Simonyan has claimed that the TV-channel was “thrown out of the broadcasting network” due to its foreign agent status.
14:14, 30 March 2018

Open source

Beginning on 1 April, the Russian propaganda TV-channel Russia Today will no longer broadcast in Washington, D.C. Bloomberg wrote about this on 29 March, 112.ua reports.

Related: Belgium to consider possible measures against Russia today, - Foreign Minister

American retranslators WNVT and WNVC in March 2017 sold their frequencies for a total of $182 million. This means they will no longer be cooperating with MHZ Network that spreads the content produced by RT, Deutsche Welle, France24 and other foreign television companies. The aforementioned broadcasters’ signal will also be no longer accessible via cable television.

The editor-in-chief of Russia Today Margarita Simonyan has argued that it is linked to the company’s foreign agent status.

Related: Twitter bans Russia Today and Sputnik from advertising

“We have been thrown off the broadcasting network in Washington. This is to all of those who have been passionately assuring us that the foreign agent status would not affect the RT’s work in the States”, - a message on the TV-channel website reads.

Russia Today consists of four full-time information television channels that broadcast from Moscow to over 100 nations of the world in English, Arabic, Spanish and French, the RT America and RT UK television channels that broadcast from their own studios in Washington, D.C. and London respectively, the RTD documentary channel, and the global news video agency Ruptly that offers exclusive video material to other channels.

Related: Russia Today’s Youtube channel expelled from Google Preferred

In Novemebr 2017, the U.S. Department of Justice forced RT America to register as a foreign agent in the United States. The TV-channel has changed its procedure of financial reporting, while the programs it produces started to get marked as propaganda of a foreign government.

The Russian Ministry of Justice, in its turn, included nine media outlets in its list of foreign agents.

The editor-in-chief of Russia Today Margarita Simonyan said that he TV-channel has been “thrown off the broadcasting network” in the US capital due to its foreign agent status.

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more