Feedback

National Security and Defense Council makes list of "pro-Kremlin" Telegram channels

Source : 112 Ukraine

The black list of the National Security and Defense Council includes, in particular, Klymenko Time, Vesti, Sheptun, First, Novostnoy Telegram channels
15:21, 26 October 2021

24 Channel

The National Security and Defense Council has prepared a list of Telegram channels that it believes tend to broadcast pro-Russian ideas to society. The manual on which resource to consider loyal to the Kremlin was prepared by the Center for Countering Disinformation, the document is available on the NSDC website.

"On October 20, a glossary of names, terms and phrases recommended for use in connection with the temporary occupation of the Russian Federation in the Autonomous Republic of Crimea, Sevastopol and some districts of Donetsk and Luhansk regions was published on the official website of the National Security and Defense Council...The subject of today's report is the accounts and Telegram channels that systematically promote pro-Russian narratives according to the glossary," the article reads.

The so-called black list of the National Security and Defense Council included, in particular, Klymenko Time, Vesti, Sheptun, First, Novostnoy Telegram channels.

Related: National Security and Defense Council to consider threat of Delta coronavirus strain in Ukraine

The Center for Countering Disinformation believes that, for example, the first news channel on the list publishes "publications directed against the government." It has 53,000 subscribers.

The National Security and Defense Council exposed the second issue of the list of Telegram channels in "promoting the interests of pro-Russian figures." It is regularly read by 20 thousand people.

The third of the mentioned Telegram channels, according to the National Security and Defense Council, "actively quotes pro-Kremlin propagandists." 57,000 readers are subscribed to it.

The fourth resource, according to the Center at the National Security and Defense Council, does not seem to have been noticed by pro-Kremlin publications. However, disinformation experts analyzed how it interacts with other channels and decided that it was still pro-Russian. The Telegram channel has 447 thousand subscribers.

The last issue from the list of the National Security and Defense Council is called the laying channel used to distribute publications of pro-Kremlin channels. But it has 3,800 of its regular readers.

Related: Razumkov out of National Security and Defense Council

It is known that only one person works at the Center for Countering Disinformation of the National Security and Defense Council (NSDC), and it is chairman Polina Lysenko.

As it was reported earlier, the host of the Countdown talk show on UA: First TV channel Myroslava Barchuk stated that UA:First TV channel has come under pressure from the Office of the President of Ukraine, which is manifested in the control over the presence of guests on air.

Myroslava Barchuk openly declares the threat to freedom of speech and independent journalism in general.

Pryamiy TV channel expressed support for UA: First TV channel and also stated the pressure of the President's Office on the issue of the presence of members of parliament from Servant of the People political party on air.

Earlier, the Foundation for the Protection of Freedom of Speech has already sent over 700 letters of appeal in order to draw the world's attention to the illegal closure of the media in Ukraine.

In connection with the illegal actions of the authorities, the journalists appeared to the US Secretary of State Anthony Blinken regarding the introduction of total censorship and a serious threat to freedom of information in Ukraine, handed over an open letter to the European Commissioner for Enlargement and Neighborhood Policy from 2010 to 2014 Stefan Füle and ex-President of Poland Alexander Kwasniewski, Secretary-General of the United Nations António Guterres, United Nations High Commissioner for Human Rights Michelle Bachelet, UN Special Rapporteur on the promotion and protection of the right to freedom of opinion and expression Irene Khan, and the Spokesperson of the United Nations High Commissioner for Human Rights Marta Hurtado. And the Council of Europe recommended journalists of illegally closed Pershiy Nezalezhniy channel to appeal to ECHR.

Related: Zelensky convenes National Security and Defense Council meeting on October 15

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more