Feedback

112 Ukraine TV channel demands not to use channel for Saakashvili’s PR-campaign

Source : 112 Ukraine

The 112 Ukraine TV channel is surprised by the message of Mikheil Saakashvili’s Spokesperson Daryna Chizh in social networks and points to the unacceptability of the use of the channel in the PR-campaign of the politician. Moreover, the spokesman of the former Head of the Odesa Regional State Administration, generalizing all Ukrainian TV channels and mentioning among them 112 Ukraine TV channel, is deliberately spreading false information.
11:32, 25 November 2016

Open source

Daryna Chizh, a spokesperson of Mikheil Saakashvili said that the central television channels and 112 Ukraine TV channel in particular are deliberately blocking ex-Governor’s appearance on air until Sunday, November 27, on the orders of the President's Administration. She wrote this on her Facebook page.

The 112 Ukraine TV channel is an independent and objective source of information. The broadcaster is not a transponder of a specific political line neither of the authorities nor of the opposition. Any speaker has the right to hold the word in a TV studio, regardless of the political affiliation. The 112 Ukraine TV channel is not controlled by either the President's Administration, nor the Government, nor by any parliamentary or extra-parliamentary political force.

Related: Saakashvili announces his party’s name – Ruh Novyh Syl

In particular, in November alone, Mikeil Saakashvili – the boss of Mrs. Chyzh – was twice the speaker of our channel’s studio. A TV show called ‘People. Hard Talk’ hosted by Natalya Vlashchenko featured him as guest in the studio. Another TV appearance where Saakashvili was supposed to show up simply failed – due to his own fault; back then, Saakashvili said he’d go to the meeting at the Presidential Administration instead. Besides, 112 Ukraine TV channel had five long-lasting live broadcasts featuring the ex-governor. That included broadcasts of his speeches and two of his briefings. The channel also showed Saakashvili talking to the press near the Cabinet of Ministers, and broadcasted his almost two-hour long report about his resignation. Tonight, November 25, Saakashvili is expected to visit the channel’s studio during the ‘Evening Prime’ show, the prime-time project of 112 Ukraine TV channel.

Note that 112 Ukraine TV channel is regularly inviting the ex-govenor’s team-mates to the TV studio and streaming lives with them. For example, the MP Victor Chumak has visited the live studio for three times already since the beginning of the month. The TV channel had nine live broadcasts this November.David Sakvaralidze has twice appeared as a political expert in the studio and in the night talk show “People. Hard Talk”. Georgiy Vashadze, Gela Vasadze, Gia Huhashvili. Yuliya Marushevska and Sasha Borovik had 13 lives in total in November.

Related: Saakashvili: 90% of Ukrainian political world are just ordinary hucksters

In terms of the abovementioned, 112 Ukraine TV channel shall treat the announcements by the Saakashvili press-service to be a part of the PR-campaign of the politician, which derogates from the business reputation of 112 Ukraine TV channel and does not correspond to the reality.

We demand public apology and refutation of the misinformation on the deliberate isolation of Mikheil Saakashvili on air of 112 Ukraine TV channel.

We also ask Mikheil Saakashvili and other Ukrainian politicians not to draw 112 Ukraine TV channel in manipulative PR-campaigns herein after.

Related: Saakashvili: Poroshenko instructs to deprive me of citizenship through court

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more