Feedback

Russian TV channel admits it was wrong to blame Ukrainian fighter jet with downing flight MH17

Source : 112 Ukraine

That story was 'a mistake', Pervyi Kanal's Director-General said
09:32, 11 December 2019

Konstantin Ernst
Open source

Konstantin Ernst, Director-General of Russia's Pervyi Kanal (Channel One, - 112 International) has recognized that the story about the Ukrainian fighter jet allegedly downing the Boeing 777 over Donbas in 2014 was a "mistake". Ernst said so in his interview with The New Yorker.

The outlet's contributor Joshua Yaffa described this moment as follows:

"In November, 2014, Channel One aired what it called “sensational” footage: a satellite image, supposedly taken by Western intelligence services and passed to Russia by an American scientist, that purported to show the plane being attacked by a Ukrainian fighter jet. “The image supports a version of events which has hardly been heard in the West,” a host said. The picture was quickly outed as a fake. The time stamp didn’t match that of the incident, the plane had identifying markings that distinguished it from the Malaysian aircraft, and the terrain underneath was clipped from photos posted online two years before. When I asked Ernst why his channel gave voice to something so easily disproven, he said that it was a simple error: “Yes, we’re human, we made a mistake, but not on purpose.”

Related: MH17 case: Some indictments transferred to the Hague District Court; hearings scheduled for March 9

The Russian TV official also said he considered the conclusions of the international investigation group nonprofessional - as for Russia's involvement in the tragedy. He said it was "a matter of belief". 

Related: Ukraine’s Security Service puts suspect in MH17 case Tsemakh on wanted list

 

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more