Feedback
Russian propaganda TV channel No1 to be checked by Ofcom
17:39, 14 September 2016
Russian propaganda TV channel No1 to be checked by Ofcom

Russian propagandist international TV channel launched an inaccurate attack on a fracking company

17:39, 14 September 2016

Ofcom Building in London
Open source

Russia Today, the Kremlin’s English-language TV channel, is under the investigation by Ofcom – British media-regulator. The investigation was caused by RT’s bias after it launched an inaccurate attack on fracking company Cuadrilla.

Related: Russia Today’s reporter robbed in Lille

Ofcom has found 15 breaches of broadcasting rules against the station, reports The Times.

The report showed Cuadrilla not in the best light. It was noted, that the company was allegedly dumping toxic waste near the African coast. Thus, daily British newspaper The Times denied the information, adding that Russian TV intentionally published the report, fearing that other countries do not want to buy Russian gas.

Related: Protesters demand from Inter TV channel to fire Shuvalov and stop broadcasting Russian TV series

Ofcom has previously carried out inspections of Russia Today due to broadcasting code of the UK. However, previous inspections concerned the reports about Ukraine.

Related: 112 Ukraine TV channel is fighting for its right to broadcast

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more