Feedback
Russian channel tried to recruit British journalist to take part in propaganda operation, - source
16:05, 7 January 2017
Russian channel tried to recruit British journalist to take part in propaganda operation, - source

Tucker made the corresponding telephone conversation public

16:05, 7 January 2017

Open source

The journalist of the British newspaper "The Times" Maxim Tucker stated that the Russian state TV channel "Russia 24" invited him to participate in a propaganda operation. Tucker reported this on Twitter, Radio Liberty informed.

The corresponding audio of telephone conversation was uploaded by Tucker on SoundCloud platform.


According to the woman, whose voice is on the record, the employees of TV channel know that some of the Ukrainian journalists have recordings of conversations with President of Ukraine Petro Poroshenko. Tucker’s interlocutor assured that journalists are ready to hand these records to Tucker and to "Russia 24".

The woman on the recording offered Tucker to come to a meeting in Moscow to shoot a story about how the Ukrainian journalists convey materials to Western correspondents, who would later share it with Russian TV channel, to give greater credence to the story. Tucker called the employees of "Russia 24" the creators of propaganda and proposal of the companion - a "propaganda operation".

Related: Russia called the EU resolution on countering propaganda a “paranoia”

Related: EP adopted resolution on counteracting Russian propaganda, ISIS and "Al Qaeda"

Related: Russian propaganda TV channel No1 to be checked by Ofcom

Topics:
Система Orphus

If you find an error, highlight the desired text and press Ctrl + Enter, to tell about it

Comments
see more